Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа Ромео 156 1999 г. допустима температура на двигателя ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа Ромео 156 1999 г. допустима температура на двигателя ?

    Здравейте колеги, прави ми впечатление, че автомобила сега в горещините почна да държи температура от 100 градуса (чертата след означението 90 на часовника),
    чак тогава, разбрах вентилатора на перката под капака включва на 2-ра степен (по-бърза) и започва по-активно да охлажда.
    Въпроса ми е каква е допустимата работна температура на двигателя?
    Би ли трябвало, след включването на перката на втора скорост, да охлажда до 90 градуса и така да държи или е допустимо автомобила да се движи и работи на 100 градуса температура на двигателя.

  • #2
    Принципно трябва да си седи на 90, обаче е възможно да иде и малко нагоре. Моята качваше две чертички нагоре, но след промивка на охладителната система се оправи (уж, не е имало такива жеги).

    Comment


    • #3
      Допустими са кратковременни покачвания на температурата до към 105 - 110 гр. Тази ситуация, обаче трябва да се следи с повишено внимание. Максималната стойност на допустимата температура е 124 гр.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Максималната стойност на допустимата температура е 124 гр.
        Много бе, ама предполагам говорим за бензина
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
          Много бе, ама предполагам говорим за бензина
          Да, за бензин. Това е температурата при която светва индикацията, което не означава, че човек трябва да е спокоен, когато вижда, че температурата расте уверено над работната.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Според мен стрелката въобще не представя реалното положение. На мен ми се е качвала до червения сектор, а не беше изплюла грам антифриз. При 120 градуса би трябвало всичко да ври.

            Comment


            • #7
              Аз съм с дизел. В задръстванията в София на място тръгва към 100-те, но перка не чувам ? Дали всички дизеляци са така..обременен съм , понеже съм карал все японки, чиято стрелка не помръдваше.

              Comment


              • #8
                Да си беше седял при японките,сега ше се видиш в чудо
                alfa 159 1,8 mpi/lpg

                Comment


                • #9
                  До колегата пуснал темата, при изрядна охладителна система е нормално при градско каране температурата да достигне 100-105 градуса, не е нормално да продължи да се покачва и да поддържа 110 градуса или повече. За да стане по-ясно защо е така пояснявам, че първата степен на перката (ако не е вкл.климатик) се активира при достигане на 95-97 градуса, а втората степен (без значение дали е вкл. климатик) при достигане на 103-105 градуса.

                  При изрядна и обезвъздушена охладителна система течността в нея не кипи до около 120 градуса(градусите на кипене зависят от две неща: от капачата на разширителния съд и от използваната охладителна течност).

                  Системата на охлаждане на Алфа Ромео е от затворен тип и няма общо със ситема на охлаждане от отворен тип, където има предвиден приливен съд, който улавя изкипялата вода и впоследствие при изстиване тя се връща обратно в ситемата на охлаждане (повечето японски автомобили са с отворен тип охл.система).

                  Датчика за температура на охл.течност, който е поставен вътре на таблото в автомобила при повечето марки автомобили е направен, така че да "застива" на 90 грдауса, за да не се безпокои излишно шофоьра, но от Алфа Ромео са преценили, че ще е по-добре шофоьра да бъде информиран за текущото състояние на процесите в ДВГ. (т.е. стрелката показва реалната температура на охладителната течност).

                  Добре е да се знае, че при продължително поддържане на температура от 120 градуса е възможно да се пръсне някой маркуч, или разширителния съд.
                  При достигане на 120 градуса може да се наблюдава интензивно излизане на пара от капачката на разшириелния съд.

                  А колегата с дизелчето, ако си седи на шофоьрското място и очаква да я чуе перката насред всичкия шум от двигателя - незнам!?
                  Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 20:02.

                  Comment


                  • #10
                    Митак, нема чудо бре...върши си ми работа колицата и не харчи нищо , за разлика от Субару 6-так 3.0, което карах преди, а и върви повече от очакваното, но явно ще трябва да свикна с особеностите на италиянките..

                    Comment


                    • #11
                      Достатъчно добър слух имам, но перката чувам само след като пусна климатика ! Просто движение на стрелката след 90-те забелязвам само в задръствания или при продължително изкачване с ниска скорост. Само един път се случи стрелката да отиде до следващата черта, което според мен трябва да е 110 градуса, но не вярвам толкова в акуратността на разграфяването. Щом перката се включва при пускане на климатика, то това означава, че принципно работи. Въпроса е кога трябва да сработи и дали този механизъм е читав, т.е "съобщаването" на перката, че трябва да заработи. Именно по тази причина бих се отнесъл към някой Софииски майстор , който е наясно с ел. схемите на Алфите и би дал решение на въпроса..или поне да стигнем до заключение кое е нормално и кое -не !

                      Comment


                      • #12
                        Здравейте колеги! при мен на дизела, перката за охлаждане се включва след подминаване на чертата от 90 градуса, вероятно около 100 градуса според мен, но определено малко преди следващата черта. перката вярно радко се чува, особенно ако си се затворил в купето, път и дори при отворени прозорци в градското движение и шума на задръстванията, трудно се чува.
                        Alfa 156 1.9 JTD 105
                        Alfa 159 1.9 JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Следващата черта след 90 според мен е 110 градуса, тъй като от 90 до 130 са две черти, а са 40 градуса..явно ще трябва да се зяпа на работещ мотор и отворен капак на място...

                          Comment


                          • #14
                            При мен,като отворя шофьорската врата и си пусна ръката долу под прага се усеща струята на перката. Е това само на спряла кола . А и аз нямам кора под мотора. А първата черта след 90° според мен е 100°, защото малко след нея се включва втората степен на перката. Говоря за TS.
                            Sport Wagon 2.0TS|LPG

                            Comment


                            • #15
                              Значи , според мен първата степен би трябвало да се включва при 99-100 градуса, което е в средата между 90-те градуса и следващата черта !

                              Comment

                              Working...
                              X